Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
25 de juliol del 2012

MOOC i les xarxes socials

Darrerament, la Stanford Univerity i Google han oferit cursos utilitzant el concepte MOOC (Massive Open Online Course). Bàsicament MOOC és un curs on els participants i els materials del curs es troben dispersos arreu del web. El curs ha de ser obert i funciona molt bé si el nombre de participants és molt alt. S'utilitzen metodologies d'aprenentatge en línia gratuïtes i es basa en l'aprenentatge participatiu. Tot plegat l'ha fet molt atractiu per a milers de participants.

Aquest vídeo explica de manera molt clara i senzilla què és un MOOC:



Tal com es veu al vídeo i com explica @edans al seu article, les xarxes socials són un element fonamental en aquests cursos:
Utilizar una plataforma concreta que el alumno no volverá a encontrarse en su vida cotidiana salvo que esté participando en un curso supone el desarrollo de un entorno “artificial”: lo ideal es utilizar herramientas estándar, con las que el alumno ya suele tener familiaridad, con barreras de entrada bajas o nulas, y que pueden ser coordinadas de manera laxa, de tipo blogs, foros, Twitter, redes sociales, vídeo, etc.

Hola! Subscriviu-vos al nostre feed RSS feed i rebeu les nostres actualitzacions per email, o seguiu-nos a Twitter.
Nom: Email:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada