Les organitzacions educatives han
estat notòriament endarrerides a l’hora d’adoptar les tecnologies emergents que van sorgint en la societat. No
obstant això, dins dels darreres anys,
el fet que els mitjans socials de comunicació estan més integrats dins el dia a dia dels estudiants, fa que les institucions
educatives finalment també els estant integrant i s'estan
posant al dia.
Però les institucions educatives
han de fer un esforç per entendre aquest mitjans, perquè mitjançant aquest coneixement,
les seves accions, a l’hora de prendre decisions sobre com fer us dels mitjan de
comunicació social , seran mes encertades.
A continucació un monstran
una infografia publicada per Online Universities
La primera part del gràfic. ens mostra els diferents usos dels mitjans de comunicació socials a les universitats. El darrer estudi sobre la integració dels mitjan
de comunicació social a les universitats, portat a terme per la Universitat de Dartmouth, Massachusetts, diu que el
100% de les universitats estudiades fan servir qualque tipus de mitjan de comunicació social. Podem veure al gràfic com Facebook es la eina més popular, seguida de Twiiter com a eina de microblogging que permet a les
institucions informar als estudiants de dates o informacions rellevants. Linkedln, està plenament assentada com a la xarxa de les relacions
profesionals. Els blocs i els taulers d’anuncis
digitals, es mantenen entre la població universitària sense grans canvis respecte
al seu us al llarg dels anys que compren l’estudi.
La segona part del gràfic
es centra en com les universitats fan us del mitjans de comunicació social: a l’aula,
difusió d’esdeveniments i debats
compartits a llocs como twitter, distrubució de continguts d’aprenentatge a
llocs web i blocs; imatge corporativa, pagines de facebook i cursos gratuïts en
linea; pels possibles futurs estudiants, vídeos, fotos, 360ª tours i mencions a
les xarxes socials o blocs; pel desenvolupament professional , els professors
es formen en les xarxes socials i poden interactuar amb altres col·legues.. . El punt 3, veiem com
algunes institucions fan un us excel·lent dels mitjans socials de comunicació
en tant altres encara estan aprenent i acceptant-les, podem parlar d’èxit en alguns aspectes però encara hi ha desafiaments per
davant.
El gràfic acaba amb
una classificació per universitats, estadístiques
actualitzades a data 02/02/2012
