Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
14 de juliol del 2011

Facebook


Facebook, la xarxa social més famosa i usada (compta amb la seva pròpia pel·lícula), va ser creada el 2004 per Mark Zuckerberg. Actualment, és la xarxa que més usuaris té i en més llocs, basta mirar el mapa de l’article 2; no debades empreses, institucions, personatges... s’han afanyat per tenir-hi un lloc. 

Per aquest motiu, malgrat els recels que té en alguns sectors de l’àmbit educatiu, és impossible deixar-la de banda. La majoria dels estudiants que tenim tenen el seu perfil a Facebook.

Aquest és un gran avantatge a l’hora de decidir-nos per l’ús d’aquesta xarxa en el món de l'educació, ja que suposa l’ús d’un entorn que coneixen a la perfecció, que visiten amb regularitat i en el qual els estudiants troben còmodes.

A més, la gran afluència d’usuaris i un sistema relativament flexible ha fet que apareguin centenars d’aplicacions que poden ser molt útils en l’educació i que cada professor pot triar per adaptar el seu espai de Facebook a la seva matèria.

Alguns dels problemes que s’hi ha vist és la manca de privacitat i el renou que s’hi troba, ara bé, cal ser conscients de quina eina usam i no mostrar res més del que volem mostrar: com en la majoria de les coses, cal usar el sentit comú.
 
       Guies de privacitat:

Facebook ens permet tres tipus de compte (se n’hi ha afegit un però destinat a les empreses comercials). Els perfils: de tipus personal, el nom ha de ser de la persona que té el compte. Els grups: hi formen part un conjunt de membres amb un/uns administrador/s que els ha hagut d’acceptar, el nom és el que es vulgui donar al grup. Les pàgines: s’hi adhereix qui vol com a seguidor, la gestiona un/uns administrador/s, el nom és el que es vulgui donar a la pàgina.

A l’hora de fer-ne un ús educatiu ens hem de plantejar les dues darreres opcions. En els enllaços que teniu més avall podeu trobar algunes diferències que es poden resumir en:

Pàgina:
Utilitats: estat, fotos, enllaç, vídeo, pregunta, avisos, estadístiques, esdeveniments, anotacions
Permet aplicacions i personalització
Nombre de membres il·limitat
No es pot configurar la privacitat de la pàgina
No pot enviar missatges individuals, sí notificacions generals
Grup:
Utilitats: publicació, enllaços, foto, vídeo, document, xat en grup, preguntes (enquesta), esdeveniments
No permet aplicacions
Nombre de membres limitat (5.000)
Es pot configurar la privacitat del grup
Pot enviar missatges individuals
 

Finalment, aquí tenim un manual prou clar sobre Facebook.
  
       Manual:


El poder dels comentaris a Facebook 


Com ens influencia Facebook



Com les etiquetes ens persuadeixen a Facebook

Fitxa Facebook
Hola! Subscriviu-vos al nostre feed RSS feed i rebeu les nostres actualitzacions per email, o seguiu-nos a Twitter.
Nom: Email:

4 comentaris:

atmartyn ha dit... at 19 d’octubre del 2011, a les 12:30

Gràcies per l'enllaç a :"¿Sabes cuál es la diferencia entre perfil, Grupo, Página y Cuenta Comercial en Facebook?"; és molt aclaridor.

Galiana1 ha dit... at 20 d’octubre del 2011, a les 9:22

Fins ara sempre que entrava a Facebook sentia tensió, per què no sabia per on tirar. I encara em passa..., però ara, gràcies al manual que has inclòs al teu post, miraré de cercar-hi ajuda.

Maria del Mar ha dit... at 21 d’octubre del 2011, a les 10:54

Una cosa que cal tenir en compte de Facebook és que no hi moltes xarxes que tinguin l'opció d'usa el català a la seva interfície.

atmartyn ha dit... at 7 de febrer del 2012, a les 13:56

Ara que facebook és actualitat per la seva sortida a borsa, cal recordar que el seu homòleg xinès , la xarxa social Renren 人人网;, ja és a la borsa des de abril del 2011 :-)

Publica un comentari a l'entrada