Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
Facebook, la xarxa social més famosa i usada (compta amb la seva pròpia pel·lícula), va ser creada el 2004 per Mark Zuckerberg. Actualment, és la xarxa que més usuaris té i en més llocs, basta mirar el mapa de l’article 2; no debades empreses, institucions, personatges... s’han afanyat per tenir-hi un lloc.
Per aquest motiu, malgrat els recels que té en alguns sectors de l’àmbit educatiu, és impossible deixar-la de banda. La majoria dels estudiants que tenim tenen el seu perfil a Facebook.
Aquest és un gran avantatge a l’hora de decidir-nos per l’ús d’aquesta xarxa en el món de l'educació, ja que suposa l’ús d’un entorn que coneixen a la perfecció, que visiten amb regularitat i en el qual els estudiants troben còmodes.
A més, la gran afluència d’usuaris i un sistema relativament flexible ha fet que apareguin centenars d’aplicacions que poden ser molt útils en l’educació i que cada professor pot triar per adaptar el seu espai de Facebook a la seva matèria.
Alguns dels problemes que s’hi ha vist és la manca de privacitat i el renou que s’hi troba, ara bé, cal ser conscients de quina eina usam i no mostrar res més del que volem mostrar: com en la majoria de les coses, cal usar el sentit comú.
Facebook ens permet tres tipus de compte (se n’hi ha afegit un però destinat a les empreses comercials). Els perfils: de tipus personal, el nom ha de ser de la persona que té el compte. Els grups: hi formen part un conjunt de membres amb un/uns administrador/s que els ha hagut d’acceptar, el nom és el que es vulgui donar al grup. Les pàgines: s’hi adhereix qui vol com a seguidor, la gestiona un/uns administrador/s, el nom és el que es vulgui donar a la pàgina.
A l’hora de fer-ne un ús educatiu ens hem de plantejar les dues darreres opcions. En els enllaços que teniu més avall podeu trobar algunes diferències que es poden resumir en:
Pàgina: Utilitats: estat, fotos, enllaç, vídeo, pregunta, avisos, estadístiques, esdeveniments, anotacions Permet aplicacions i personalització Nombre de membres il·limitat No es pot configurar la privacitat de la pàgina No pot enviar missatges individuals, sí notificacions generals Grup: Utilitats: publicació, enllaços, foto, vídeo, document, xat en grup, preguntes (enquesta), esdeveniments No permet aplicacions Nombre de membres limitat (5.000) Es pot configurar la privacitat del grup Pot enviar missatges individuals
Fins ara sempre que entrava a Facebook sentia tensió, per què no sabia per on tirar. I encara em passa..., però ara, gràcies al manual que has inclòs al teu post, miraré de cercar-hi ajuda.
Ara que facebook és actualitat per la seva sortida a borsa, cal recordar que el seu homòleg xinès , la xarxa social Renren 人人网;, ja és a la borsa des de abril del 2011 :-)