Quora va començar a funcionar el desembre de 2009 i va passar a ser accessible al públic el juny de 2010. És una xarxa social relativament jove que s'orienta a la construcció de
recursos de coneixement. Té com a objectiu convertir-se en una de les majors fonts d'informació de qualitat i en una eina per compartir i adquirir coneixement.
Funciona a base de col·leccions de preguntes i respostes, creades, editades i organitzades pels usuaris que participen a la xarxa. Qualsevol publicació a Quora pot ser modificada per qualsevol usuari que pugui millorar-la; ja sigui la mateixa pregunta, la resposta o els temes relacionats, de manera que s'obtenen recursos de gran qualitat. D'aquesta manera es va nodrint un wiki, on s'incorporen els millors recursos, els quals poden ser consultats per qualsevol que vulgui saber sobre una temàtica determinada. Per assolir aquests recursos de qualitat, als perfils dels usuaris s'inclou una petita biografia, de manera que és a l'abast de tothom la temàtica en què aquests autors són experts, i això genera una alta confiança en el contingut publicat.
Els usuaris poden seguir temes, i veuen les preguntes que s'hi relacionen. Es poden seguir preguntes individuals, per la qual cosa es crea una audiència que espera la resposta a aquella qüestió. Això s'ha anomenat “inverse blogging”.
Quora per a investigació
La informació a Quora es millora contínuament. Tot roman obert a les contribucions de tothom i a la consulta de qualsevol. Es podria dir que és un registre d'aprenentatge, que evoluciona contínuament i alerta els usuaris interessats de les actualitzacions que s'han produït a les qüestions que els interessen.
Els usuaris poden suggerir millores als continguts, que es poden aprovar o no. Per tant, el contingut s'edita col·laborativament, però no és una edició lliure, sempre ha de comptar amb l'aprovació corresponent. Els avaluadors poden proposar canvis si estan en desacord, però sempre s'han de consensuar, i Quora també compta amb moderació de comentaris.
Per mantenir la qualitat dels continguts s'ha creat un sistema de votacions, un sistema anomenat PeopleRank i un equip de moderadors vetlla per mantenir la qualitat dels continguts, de manera que els considerats de bona qualitat sempre es trobaran els primers i els dolents desapareixeran.
Per acabar, aquí teniu algunes de les característiques més rellevants de Quora: és una comunitat molt activa i en continu creixement; cada vegada té més presència a les cerques a Google (o altres motors de cerca); les qüestions es publiquen a Twitter per arribar a més gent; s'hi poden incorporar de manera molt simple imatges, fórmules i vídeos; té un sistema molt senzill per fer referències o citacions que permet la reutilització de contingut de manera molt simple, i es poden fer participacions anònimes si el tema tractat és controvertit.