Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
8 de novembre de 2011

Les xarxes socials segons Linda Castañeda

El passat dimecres dia 5 d’octubre ens reunírem per Google+ utilitzant una “quedada” (sistema de videoconferència d’escriptori que utilitza aquesta xarxa social) per parlar amb Linda Castañeda (@lindacq), doctora en tecnologia educativa i membre del Grup  de Investigació de Tecnologia Educativa  (GITE) de la Universitat de Múrcia, sobre la seva experiència en la utilització de les xarxes socials. 

Segons  ella, qualsevol eina de la web 2.0 té un component social, però el que fa diferenciar el que és una xarxa social del que no ho és, és que en les xarxes socials el nucli són les persones, no els objectes; és a dir, quan formes part d’una xarxa social estàs interessat en les persones per elles mateixes i no tant per les entrades, imatges o vídeos que publica, així, doncs, en el cas de Twitter, Castañeda considera que no és una xarxa social, perquè quan segueixes persones no ho fas tant per qui són o si els coneixes com per les piulades que publiquen. Alhora, comenta que un dels reptes de les xarxes és la identitat digital. Per tal de fer-nos-hi reflexionar ens va comentar que segurament si ella no tingués la presència que té a Twitter, ni tingués bloc, tal vegada no coneixeríem la seva feina i, per tant, no ens hauríem interessat a contactar-hi. Així, doncs, la presència a la Internet dóna més impacte sobre la tasca professional.
Castañeda emfatitza en el fet que dins el nostre PLE (Personal Learning Enviroment) és vital considerar les xarxes socials que utilitzem, perquè a partir d’aquestes, podem conèixer l’actualitat i quines són les experiències que es duen a terme. A més, et permeten construir el teu perfil professional.
Alhora, Castañeda emfatitza la idea que les institucions educatives s’han d’adaptar al PLE, ja que la formació està no només en mans de les universitats o escoles.
Pel que fa al seu ús, com a docent i també com a investigadora, ens digué que utilitza diversos recursos de la web 2.0, tot i que per Twitter hi té predilecció.
Moltes gràcies, Linda, per la teva col·laboració.

Al vídeo (disculpeu la mala qualitat d'imatge del vídeo), ens comenta les xarxes socials que utilitza habitualment:
video


Xarxa social o software social?
video


Experiències docents i de investigació
video
Hola! Subscriviu-vos al nostre feed RSS feed i rebeu les nostres actualitzacions per email, o seguiu-nos a Twitter.
Nom: Email:

1 comentaris:

Galiana1 ha dit... at 9 de novembre de 2011 a les 11:51

Em va semblar molt útil una idea que vaig copsar durant aquesta xerrada: el fet de no considerar d'una manera àmplia la definició de xarxes socials ens ajuda a conèixer millor què podem fer amb cadascuna, i, per tant, a optimitzar-ne l'ús.

Publica un comentari a l'entrada